Пт, 20 Вересня 2019, 21:45Вітаю Вас Гость | RSS
Дубенська СЗОШ І-ІІІ ст. №5 з поглибленим вивченням іноземних мов
Меню сайту
Категорії розділу
Загальні [161]
Шкільні заходи [97]
Випускникам [20]
Конкурси [33]
Результати конкурсів [7]
Вчителям [11]
Спорт [8]
Шкільне відео [21]
Форма входу
Наше відео
Статистика сайту
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Контакти
35604
Рівненська обл.
м.Дубно
вул.Митрополита Шептицького, 3
тел.: (03656) 2-22-56
e-mail: sznz5@ukr.net
Погода в Дубно
Погода в Дубно

Поради батькам


Як допомогти дитині вдало розпочати навчальний рік: 23 поради психолога

Щороку я пишу і доповнюю “шкільне дитинознавство”.

Нові 23 важливі, але зовсім нескладні пункти для різних вікових груп. Саме час:

1. Повертати (або формувати) звичний під час шкільного життя режим дня.

2. Літній відкат у знаннях. Важливо пам’ятати, що за літні місяці відбувається “відкат в знаннях”. Це нормально, якщо ви виявите, що дитина “нічого не пам’ятає”. Перші місяці відведені для повторення. (Ну, і можна ж без напруги і примусу зараз просто погортати книжки.)

3. Для малюків – закріплювати навички самообслуговування (витерти попу, переодягнутися, самому їсти…). Я часто розповідаю, що між 6 і 7 роками – 5 років емоційного розвитку. Але і не тільки – тіла дітей у 6 і 7 років відрізняються. Ручки малюків не завжди можуть дотягнутися до важкодоступних місць, щоб якісно їх витерти  Будь ласка, враховуйте це.

4. Підготувати робоче місце. Ідеально, якщо за столом дитина сидить спиною до іграшок (секрет: глибокий зелений колір допомагає зосередитися, можна, наприклад, покласти на стіл зелений аркуш паперу).

5. Буде чудово дати дитині в магазині можливість самій обрати ручки, зошити, обкладинки. (У житті дитини не так багато можливостей щось обирати або на щось впливати.) Важливо, щоб потім у школі ці зошити нагадували про радість, а не про примус і конфлікт. (У магазині дитину не можна ставити перед вибором більше, ніж з 2-3 об’єктів, так ми спровокуємо істерику. Допоможіть їй, будь ласка.)

6. Почати продумувати гардероб. Шкільної форми не буде.

Для деяких дітей тема одягу дуже важлива. Одяг не має сковувати рухи, якщо в дитини було обвиття пуповиною або щось, що створювало складності в народженні (один з маркерів – якщо вона боїться мити голову). Будь ласка, пам’ятайте, що дитина може не любити одяг, що облягає, підбирайте його “навипуск”, без горловинки (або з широкою), не змушуйте носити краватку або шарф.

Якщо в дитини відчуття дискомфорту, “тілесної небезпеки”, їй буде складно зосередитися на отриманні нової інформації. Кольори, “що прискорюють обмінні процеси” – червоний, помаранчевий. Діти будуть втрачати увагу. Деяким діткам, які люблять ці кольори, ми підбирали браслети, значки, одягали пояси. (Іноді в молодших класах робили “кольорові дні”: п’ятниця – червоний, вівторок – помаранчевий, середа – жовтий, четвер – зелений і далі за кольорами веселки).

7. Дорослим важливо поступово планувати сніданки, придумувати ідеї для ланч-боксів (якщо у школі це раптом не передбачено). І переконатися, що дитина ці продукти їстиме (можна відрепетирувати – ніби на пікніку дитина відкриває ланчбокс)  Дитині важливо ввести у звичку пиття води.

8. Школи можуть бути ще закриті, але можна вже кілька разів пройти до школи, намалювати з дитиною дорожню карту, звернути увагу на щось “знакове” по дорозі (яскраві вітрини, дерево, майданчик). Так ми формуємо відчуття “безпечного шляху”.

9. Якщо в школу вхід дозволено – пройти по коридору, пошукати майбутній клас, зайти в туалет.

10. Ідеально – познайомитися або побачити вчительку / вчителя. Якщо це нова людина, вітаючись – простягаємо руку (торкаючись до іншого дорослому, ми показуємо дитині, що цей контакт безпечний, що ми цій людині довіряємо).

Якщо дитина не ходила до садочка, а вчитель/-ка відрізняється за зростом, комплекцією, гучністю, психотипом від батьків чи звичних жінок / чоловіків – акцентуємо увагу на тому, що люди різні, що вчитель може говорити голосно не тому, що кричить, а тому – що просто так говорить і хоче, щоб багато людей її / його почули.

11. Зідзвонився з однокласниками, зустрітися кілька разів десь в кафе, на майданчику, в кіно.

12. Для більш легкої адаптації, щоб дитина швидше пересувалася з “середовища в середовище”, для відчуття приналежності до класу, спільноти – замість форми у школі або класі можна зробити для всіх однакові браслети, кепки, брелоки. Наприклад, дитина наділа браслет – створила внутрішнє налаштування “вже у школі”. Прийшла додому – зняла і так переключилася на простір домашній.

13. Це нормально, якщо ми помічаємо в дитини більше тривоги, метушливості, якщо раптом вона починає говорити про свої страхи (не пов’язані зі школою). Свою “шкільну тривогу” вона може “маскувати”. Будь ласка, не проґавте ці сигнали. Правильніше з ними розібратися до школи.

14. Важливо здати аналізи, поговорити з педіатром, який можливий супровід. (Наприклад, дефіцит заліза може проявлятися і в “синдромі неспокійних ніг”, і непосидючості, а гельмінтоз – і у спалахах агресії, тривожності та ін.)

15. Важливо, щоб зміни не збігалися за часом (похід на новий гурток чи секцію краще планувати або зараз, або до кінця вересня, початок нового етапу – спати у своїй кімнаті, наприклад (якщо дитина до цього спала з батьками) – краще починати вже зараз).

16. У школі в дитини будь-якого віку буде активно задіяна довготривала пам’ять. Коли людина перебуває у стані стресу, її мозок відчуває дефіцит цинку. Цинк впливає на роботу гіпокампу, який і допомагає нам та нашим дітям обробляти і запам’ятовувати великі обсяги інформації. Вже зараз час використовувати те, у що ви вірите: їсти продукти, що містять цинк, якщо ви вірите у вітаміни, якщо в біодобавки – використовувати їх.

17. Ресурс. Для тих, хто схильний фокусувати увагу на негативі, у кого “нічого хорошого немає і не буде”, хто схильний не помічати ресурсних подій і радощів – можна зробити колаж з фотографій з найрадісніших моментів літа. Чудово, якщо будуть фотографії “успіху” – дитини, яка навчилася плавати або сама зловила рибу, знайшла гриб, навчилася кататися на роликах.

18. Важливо пам’ятати: завдання МОЗКУ дитини підліткового віку – хотіти спати, тупити і насилу сприймати нову інформацію. У неї тимчасово може знижуватися мотивація, падати успішність. Це тимчасово  Будь ласка, пам’ятайте, що підлітку дійсно складно запам’ятовувати великі обсяги інформації.

19. Нам важливо “відзначити” перехід з відпочинку і літа в робочу осінь (повертатися з відпустки і дорослим важко). Можна відсвяткувати (фіксуючи на цьому увагу) тортом, походом разом на якусь радісну активність, пікніком.

20. Важливо нагадувати про “правила трусиків”, про те, що ніхто і ніколи не має права вторгатися в особистий простір, про те, що ми завжди За дитиною і вона завжди може на нас розраховувати.

21. Дуже часто дитина, боячись зізнатися, що в неї щось не виходить, якщо не відчуває впевненості в якомусь предметі або навичці (наприклад, у дитини дислексія) – маскує це чимось “поведінковим”. Будь ласка, пам’ятаймо: за непродуктивною поведінкою дитини, як правило, щось ховається. І нам потрібно не “змінювати поведінку”, а знайти те, що її провокує.

22. Нам важливо підготуватися до того, що з кожним роком фокус авторитетності дитини зміщується. Ми вже не будемо богами і єдиними авторитетами в її житті. І для багатьох батьків складно прийняти авторитетність вчителя. Дитина збагачується за рахунок різного досвіду. А ми назавжди-назавжди в її житті в ролі Батьків.

23. Звісно, скільки б ми не говорили і не обіцяли собі не порівнювати свою дитину з іншими, скільки б не обіцяли собі “знизити вимоги й очікування” – це складно. Але ми все ж пам’ятаємо, що в кожного з нас свої завдання, своя точка старту і своя геніальність.

Багато разів писала про те, що система освіти змінюється, але, все ж, ми спрямовані більше на розвиток і оцінку IQ, спрощено – словесно-логічного інтелекту. Говард Гарднер запропонував теорію множинного інтелекту. Дитина зараз може не бути математиком (до речі, математичні здібності можуть проявитися несподівано, коли дозріє тім’яна частина мозку  , але мати абсолютно геніальний музичний інтелект.

Вербальний інтелект – здатність до породження мови, що включає механізми, відповідальні за фонетичну (звуки мови), синтаксичну (граматику), семантичну (сенс) і прагматичну складові мови (використання мови в різних ситуаціях).

Музичний інтелект – здатність до породження, передачі і розуміння смислів, пов’язаних зі звуками, включаючи механізми, відповідальні за сприйняття висоти, ритму і тембру (якісних характеристик) звуку.

Логіко-математичний інтелект – здатність використовувати і оцінювати співвідношення між діями або об’єктами, коли вони фактично не присутні, тобто до абстрактного мислення.

Просторовий інтелект – здатність сприймати зорову і просторову інформацію, модифікувати її та відтворювати зорові образи без звернення до вихідних стимулів. Включає здатність конструювати образи у трьох вимірах, а також подумки переміщати і обертати ці образи.

Тілесно-кінестетичний інтелект – здатність використовувати всі частини тіла під час вирішення завдань або створення продуктів; містить у собі контроль над грубими і тонкими моторними рухами та здатність маніпулювати зовнішніми об’єктами.

Внутріособистісний інтелект – здатність розпізнавати свої почуття, наміри і мотиви.

Міжособистісний інтелект – здатність розпізнавати і розрізняти почуттями, погляди й наміри інших людей”.

Школа – важлива, але лише частина життя дитини. Нехай буде безпечною і розкриває. Всього доброго дітям і дорослим.

Світлана Ройз, дитячий і сімейний психолог

Чому дітей необхідно вкладати спати до 21:00? Цe мають знати уcі батьки!
 
 

Все своє дитинство ми чули від батьків та рідних фразу: «Дев’ята година. Дітям пора спати!»

Поступово звички змінюються, причому не тільки у дорослих, але і у дітей. Якщо раніше о 9 вечора ми вже лежали в ліжку, то сучасну дитину в цей час важко вмовити навіть одягти піжаму.

Дитина повинна лягати спати рано. І не треба ніяких виправдань! Це необхідно тому, що гормон росту починає вироблятися в четвертій стадії сну, тобто приблизно в 00:30 годин, якщо лягти рівно о 21:00. Якщо дитина лягає спати дуже пізно, у неї залишається менше часу на вироблення цього гормону, що серйозно впливає на її ріст.

До того ж, згідно з результатами експериментів в цій області, діти з правильним режимом сну більш сконцентровані на уроках і краще запам’ятовують матеріал. Ще один значний плюс у тому, що діти з режимом мають менший ризик розвитку хвoроби Aльцгeймера в дорослому стані, оскільки, за словами лікарів, є тільки дві речі, які уповільнюють цю хвoробу: сон і фізичні вправи.

Стежити за звичками свого чада – завдання батьків. Ясна річ, що ви працюєте весь день і єдиний час, коли можна відпочити, припадає на вечір. Але не варто забувати, що діти переймають всі звички дорослих, тому в ваших інтересах простежити за режимом дитини. Адже це неодмінно позначиться на її майбутньому, як фізичному, так і псuхічному.

Як же перебудувати звички і навчити дитину лягати спати раніше?

Ситуацію потрібно змінювати докорінно, тобто не тільки переучувати дитину лягати раніше, а всім членам сім’ї слідувати цьому режиму. Адже якщо дитина чує голоси після відбою, бачить світло з-під щілинки дверей, то вона автоматично робить висновок, що ще неостаточний час відходу до сну.

Інше рішення – завести традицію читати дитині перед сном. Так вона буде розуміти: якщо мама або тато читають їй книжку, значить, скоро пора лягати спати.

Важливим фактором, який готує до сну, є тепле нічне освітлення в квартирі. На думку псuхологів, теплий жовтий колір розслабляє і допомагає приготуватися до переходу в світ снів.

Ще одна порада – відключати і прибирати всі свої гаджети на ніч.

Постійно включаючи і перевіряючи свої пристрої посеред ночі, ви показуєте поганий приклад дітям, які можуть повторювати ваші шкідливі звички.

Не варто забувати також про спорт. Діти, які тренуються по вечорах, засинають набагато швидше.

Не нехтуйте цими правилами. Звичка рано лягати в дитинстві дасть добрі плоди в майбутньому: з таких дітей сформуються впевнені, фізично і емоційно здорові дорослі люди.

А якщо раптом ваша дитина запитає, чому це так рано лягати спати, ви маєте круту відповідь – бо не виростеш!

Вірус цифрового слабоумства (всім батькам на замітку)

 
Сьогодні весь світ збожеволів на гаджетах: смартфонах, планшетах та іншій цифровій техніці. Разом з ними у світ проникає вірус цифрового слабоумства. І це не жарт, це діагноз. У 2007 році фахівці помітили, що з кожним роком все більше дітей — представників цифрового покоління страждають розладом уваги, втратою пам’яті, низьким рівнем самоконтролю, когнітивними порушеннями, пригніченістю і депресією.
Дослідження показують, що в мозку представників цифрового покоління спостерігаються зміни, схожі на ті, що з’являються після черепно-мозкової травми або на ранній стадії деменції — слабоумства, що розвивається в старечому віці. У це складно повірити, але середньостатистиний семирічний європеєць вже провів біля екранів більше року свого життя (по 24 години на добу), а 18-річний — більше чотирьох років!Хочеш сказати, що зараз зовсім інші діти?
Так, діти інші, але мозок у них такий же, що був у людини тисячу років тому, — 100 мільярдів нейронів, кожен з яких пов’язаний з десятьма тисячами собі подібних.Мозок потрібно розвивати і годувати. Всі наші думки, дії, рішення складних завдань і глибокі роздуми залишають слід у нашому мозку.«Ніщо не може замінити того, що діти отримують від власного, вільного і незалежного мислення, коли вони досліджують фізичний світ і стикаються з чимось новим», — стверджує британський професор психології Таня Бірон.Ти будеш шокований, але з 1970 року радіус активності дітей (простору навколо будинку, в якому діти вільно досліджують навколишній світ) скоротився на 90%!
Світ стиснувся до екрану смартфона. Діти забули і, що ще гірше, просто не знають, як це — бігати під дощем, пускати кораблики, лазити по деревах або просто розмовляти один з одним. Вони годинами сидять, уткнувшись в свій смартфон.
А адже їм необхідно розвивати свої м’язи, знати про ризики, які приготував для них світ, і просто взаємодіяти зі своїми друзями. «Дивно, як швидко сформувався зовсім новий тип середовища, де смак, нюх і дотик не стимулюються, де більшу частину часу ми сидимо біля екранів, а не гуляємо на свіжому повітрі і не проводимо час у розмовах віч-на-віч», — говорить Сьюзан Грінфілд. Нам, безперечно, є про що хвилюватися.Мозок формується, коли є зовнішні стимули і чим більше їх буде — тим краще для мозку.
Тому дуже важливо, щоб діти досліджували світ фізично, але не віртуально. Це потрібно зростаючому мозку, як і тисячу років тому. Також дитині потрібен здоровий і повноцінний сон. Але сучасні діти не здатні вийти з Інтернету і відірватися від комп’ютерних ігор.
Це сильно скорочує тривалість їх сну і веде до порушень. Яке може бути розвиток, коли ти втомлений і в тебе болить голова, а шкільні завдання ніяк не лізуть в голову?!Ти запитаєш, як цифрові технології можуть змінити мозок дитини? По-перше, кількість зовнішніх стимулів обмежується через одноманітного проведення часу в Інтернеті.
Дитина не отримує необхідного їй досвіду, щоб розвинути досить важливі ділянки мозку, які відповідають за співпереживання, самоконтроль, прийняття рішень… А те, що не працює, відмирає. Адже у людини, який перестав ходити, атрофуються ноги? Діти не звикли запам’ятовувати інформацію — їм простіше знайти її в пошукових системах. Ось тобі і проблеми з пам’яттю. Вони її зовсім не тренують.Думаєш, що діти стали набагато розумнішими завдяки Інтернету?
А чи знаєш ти, що нинішні одинадцятирічні виконують завдання на такому рівні, який демонстрували восьми – або дев’ятирічні діти 30 років тому. Дослідники відзначають, що однією з основних причин цього є життя у віртуальному світі. «Я побоююся, що цифрові технології инфантилизируют мозок, перетворюючи його на подобу мозку маленьких дітей, яких залучають тріскучі звуки і яскраве світло, які не можуть концентрувати увагу і живуть цим моментом», — говорить Сьюзан Грінфілд.Але ти ще можеш врятувати своїх дітей!
Досить просто обмежити час користування всілякими гаджетами. Ти будеш здивований, але Стів Джобс, гуру цифрової індустрії, саме так і робив. Його діти не користувалися айпадом взагалі, а інші гаджети їм заборонялося використовувати ночами і у вихідні дні.Кріс Андерсон, головний редактор американського журналу «Wired», один із засновників 3D Robotics, також обмежує своїх дітей у використанні гаджетів. Правило Андерсона — ніяких екранів і гаджетів в спальні!
«Я, як ніхто інший, бачу небезпеку надмірного захоплення Інтер нетом.
 
Я сам зіткнувся з цією проблемою і не хочу, щоб ці ж проблеми були у моїх дітей». 
Сини творця сервісів Blogger і Twitter можуть користуватися своїми планшетами та смартфонами не більше 1 години в день, а директор OutCast Agency, обмежує використання гаджетів у будинку 30 хвилин в день. Його молодші діти зовсім не мають гаджетів.Ось тобі і відповідь на питання «що робити?». Подбай про підростаюче покоління, пише джерело. Подумай, яке майбутнє їх чекає через 10-20 років, якщо вони сьогодні проводять півдня перед екранами своїх суперсучасних гаджетів.
 

УВАГА! «Суниця» для школярів. Батьки, будьте пильними, попередьте дітей, щоб нічого на брали у незнайомих!

 

Декабрь 1, 2017 editor2

Підлітки в пошуках нових вражень та популярності серед кола однолітків вдаються до вживання сильних психотропних речовин – так званих “суничних льодяників”. Наркотичні дилери розповсюджують товар майже задарма, щоб викликати залежність школярів.

Новим модним трендом серед підлітків стають льодяники із вмістом наркотичної речовини, які спочатку можна отримати на перерві безкоштовно. “Суниця” створена спеціально для дітей із метою підсадити їх на наркоту.

“Перший наркотик дитині завжди дають безкоштовно. Попробувати. Це тільки приманка для того, щоб далі людина зрозуміла, що хоче це повторити. А наступний вже раз – за гроші”, – говорить Наталія Головцова, керівник організації “NARCONON”.

Школярі легко піддаються впливу, самі починають розповсюджувати наркотик між собою. Однак, наслідки дуже пагубні. Ціна за кайф – життя дитини. За словами Наталія Головцової через сильну дію психотропної речовини іноді людину вже неможливо врятувати. Єдиним виходом залишається дорога в психічну лікарню.

 

Как, на мой взгляд, достичь европейского уровня образования. Марк Беденко.

Наше образование за последние лет двадцать не ругал только ленивый. Однако воз и ныне там, значит, огромное количество людей в нашей стране это устраивает.

Вас не устраивает, но вы не знаете, что делать? Попробуем разобраться.

1. Общество – большой человек.

Для начала оставьте надежду, что в одиночку, то ли нанимая репетиторов, то ли разнося сумки по учителям, вы решите проблему. Главное в образовании - система знаний и ориентированный на постижение нового знания тип мышления. Его Вашим детям никакой репетитор не создаст. Системные результаты можно получить только после системных изменений.

Поэтому ищите неравнодушных людей, родителей и учителей, которые смогли бы сформулировать свои требования и донести их через телевидение, печать и всемирную паутину до остальных членов общества. Тем более, что в современных условиях, чтобы изменить образование, Вам не надо собирать всеукраинский Майдан. Вполне достаточно иметь инициативную группу в несколько сот человек в своём городе, чтобы к вам прислушались местные политики. Времена гречкосеев проходят (не прошли, а проходят), так что некоторые политики, движимые смесью патриотизма и карьерного интереса, встанут на Вашу сторону.

Понятно, что не в каждом городе или области неравнодушные родители и педагоги смогут навязать властям нужную повестку дня. Но если это случится хоть где-нибудь, другие административные единицы вынужденно подтянутся. Сделаете у себя – осчастливите всю Украину.

 

2. Два решающих шага.

 

Первый и самый важный шаг - внедрение принципа «деньги ходят за ребёнком». Он работает в большинстве стран мира. Суть проста. За каждым ребёнком государство закрепляет определённую сумму. На эти деньги и финансируются учебные заведения. Если ребёнок переходит из заведения в заведение, то деньги идут за ним.

Это приводит к тому, что самый заинтересованный в обучении ребёнка – его родитель – получает возможность экономически влиять на процесс обучения. А всевозможные любители порулить учителем и школой в целом такую возможность теряют.

Там, где будет инициативная группа из озабоченных родителей и учителей, которая сможет надавить на местных политиков и чиновников (перед выборами для этого самое время) – в образовании исчезнет огромное количество бесполезных и вредных вещей, снижая его качество.   В других местах право родителя потихоньку перейдёт к какому-нибудь чиновнику, который лучше Вас знает, как распорядиться Вашими деньгами. И всё останется по-прежнему.

            Второй шаг – оценка качества обучения не на основании ДПА с ЗНО, а на рекомендациях ЮНЕСКО. Ваши дети будут конкурировать на рынке труда с европейцами и китайцами – значит, и образование у них должно быть конкурентным по сравнению с ними. ЮНЕСКО регулярно проводит тестирования после начальной школы и после нашего 9 класса (системы тестирования TIMSS, PISA, PIRLS). Украина в этих тестированиях последнее время занимает такие места, что, как грустно констатировала одна умная чиновница: «За нами только Африка, и то не вся».

Так вот, Вы должны знать, какое место по этим критериям занимает Ваш ребёнок, Ваша школа, другие школы города и страна в целом. Тогда Вы будете знать, где учить своего ребёнка и какую власть Вам надо выбирать, в городе и стране.

Международное тестирование проходит нечасто, да и участвуют в них не все школы. Однако можно разработать тесты «под ЮНЕСКО» здесь и проводить тестирование в конце каждой четверти, оперативно корректируя процесс обучения. Стоить это будет недорого, спонсорских денег вполне хватит.

Я написал более 200 учебных пособий с оглядкой на это тестирование. Так что такие тесты могу написать. Знаю больше десятка методистов, которые тоже могут сделать такую работу. Другое дело, что нашему министерству, Академии пед. наук и всякого рода институтам повышения квалификации это было не надо. А для Вас и Вашей школы это насущная задача.

Я совсем не предлагаю отменить в стране ДПА с ЗНО – они решают свои частные задачи. Но тот, кто подготовится к международному тестированию, эти тесты тоже сдаст. А вот наоборот пока не получается.

 

3. Путь к успеху Вашего ребёнка.

 

Так получилось, что Ваши дети родились в бедной, по европейским меркам, стране. Дать им стартовый капитал, Вы, скорее всего, не сможете. А дать им качественное образование – в Ваших силах. Нужно только понимать, что для этого необходимы согласованные усилия заинтересованных людей, и эти усилия дисциплинированно осуществить.

Американські вчені визначили найкорисніші продукти для мозку

Американські вчені підкреслили, що інтелект потрібно розвивати, але для цього необхідно правильно харчуватися.
Найбільш корисним продуктом для мозку виявилася жирна риба. Вона містить величезну кількість кислоти омега- 3. Ця речовина провокує формування в мозку сірої речовини. Фахівці рекомендували вживати жирну рибу два рази на тиждень.
Трохи менш корисними виявилися молочні продукти. Речовини, що входять до їх складу, відмінно засвоюються клітинами, сприяючи поліпшенню обміну речовин. Це позитивно впливає на інтелект людини. Такий ефект підтвердили численні експерименти.
Бобові постачають організм вітаміном В і фолієвою кислотою. Вони не позначаються на показниках інтелекту, оскільки мають іншу функцію. Бобові сприяють поліпшенню пам'яті.
Томати містять антиоксидант лікопін, що пригнічує негативний вплив, який чиниться на мозок вільними радикалами. При цьому термічна обробка лише збільшує вміст лікопіну в томатах. Речовина очищає організм і оновлює клітини.

Якщо вашу дитину не добудитись.

Ми самі через раз пробуджуємось страшніші за грозову хмару. Самі на себе не схожі. То розхитатись ніяк не можемо, то спішимо підганяючи дітей. Суматоха по ранках найчастіше буває із-за того, що вечором пізно лягли спати, щось не доробили, не зібрали. Ранком розбудити легко того, хто вечором вчасно заснув, закінчивши спокійно всі свої справи. Будильник у кожного повинен бути свій - як у першокласника, так і у старшокласника, щоб діти привикали вставати самі. Допомагайте їм прокинутись. Кажуть, для цього потрібно кілька раз погладити сплячого долонею по чолу. Прослідкуйте, щоб дитина не заснула знову, і займіться своїми справами. Не старайтесь брати на себе всю відповідальність за підйом і збори. Діти повинні навчитись самі слідкувати за часом. Не підганяйте, не хвилюйтесь, не підстраховуйте, в іншому випадку підліток з радістю перекине всю турботу і відповідальність за запізнення на вас, відчувши, що ви дуже переживаєте. Ранок - час критичний. Будьте по ранках терпеливі, прощайте всім все без жалю.

Вивчення другої мови впливає на мозок, навіть якщо її довелося вчити у дорослому віці. Вчені з університету Единбурга виявили, що у людей покращуються навички читання, мови та розумові здібності загалом.

Батьківство – це процес забезпечення батьками необхідних умов для повноцінного розвитку, виховання та навчання дітей.
Усвідомлене батьківство – це взаємодія батьків (чи осіб, які їх замінюють) між собою, іншими членами сім'ї, включаючи дітей, результатом якої є створення найбільш сприятливих умов для повноцінного розвитку дитини на всіх етапах її життя.

 


СІМ БАТЬКІВСЬКИХ ЗАПОВІДЕЙ
1. Не вважайте дитину своєю власністю — вона Божа.
2. Любіть її такою, якою вона є, навіть якщо вона не надто талановита, не в усьому досягає успіху.
З. Не очікуйте, що вона виросте саме такою, якою хочете ви, — допоможіть їй стати собою.
4. 3апам'ятайте: найголовніший ваш обов'язок — розуміти й втішати. Ви — не суддя, не приклад для наслідування, а людина, на грудях якої можна виплакатись і у п'ять, і в п'ятдесят років.
5. Не переймайтесь, якщо не можете чогось зробити для сина чи дочки. Найгірше, якщо можете, але не робите.
6. Усвідомте: для дитини зроблено замало, якщо зроблено не все.
7. Не очікуйте на вічну вдячність: ви дали життя своїй дитині, вона віддячить вашим онукам.


РЕКОМЕНДУЄМО БАТЬКАМ
• Радійте вашому сину, дочці.
• Розмовляйте з дитиною турботливим, підбадьорливим тоном.
• Коли дитина з вами розмовляє, слухайте уважно, не перебиваючи.
• Встановіть чітко визначені вимоги до дитини.
• У розмові з дитиною називайте якнайбільше предметів, їхніх ознак, дій з ними.
• Ваші пояснення повинні бути простими і зрозумілими.
• Говоріть чітко, ясно.
• Будьте терплячі.
• Спочатку запитуйте "Що", а потім "Навіщо і чому".
• Щодня читайте дитині й обговорюйте прочитане.
• Заохочуйте в дитин

School 5 Life
Новий номер шкільної англомовної газети "School 5 Life"

Пошук
Календар
«  Вересень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Друзі сайту




















































Архів записів